Łączenie potraw

( opublikowane: Wtorek godz.10:14 2018-01-30) komentarzy: 0 , czytane: 1250 razy

Generalnie jemy wszystko i tak ma być.

Kilka warunków: kupujemy jak najmniej przetworzone, skreślamy z listy zakupów słodycze, no może oprócz czekolady i miodu, skreślamy dania gotowe do podgrzania, wypatrujemy produktów, które zawierają pierwiastki i substancje składające się na nasz budulec. Pragniesz zdrowia i urody, kieruj się w sklepie logiką i wewnętrzną potrzebą organizmu, a nie apetytem. To już truizm, że po zakupy żywności wybieramy się po posiłku.

No i teraz ważne - moja babka już kilkadziesiąt lat temu mówiła - "nie łącz pola z oborą". Jako młoda koza nie rozumiałam babcinego przekazu, a obecnie wielu naukowców i dietetyków potwierdza w licznych publikacjach pogląd, który nie zaleca łączenia białek z węglowodanami

 medycyna naturalna  naturalne suplementy  medycyna naturalna

 

No trudno....musisz dokonać wyboru - gonić za kasą 18 h na dobę z hot dogiem w kieszeni i kęsem snacka w ustach, czy wygospodarować dla swojego zdrowia kilka przerw w ciągu dnia na spokojny posiłek z przemyślanym memu. Przecież jeśli dopadniesz Fortunę, to zechcesz ją "konsumować" w towarzystwie dobrego zdrowia i kondycji.

Jadłospis powinien być ujednolicony w swym pochodzeniu, choć urozmaicony w skali dnia. Jeśli białka - to sery, kefir, orzechy, jajka, drób, ryby. Jeśli mięso, to gotowane, duszone, lekko smażone, nie przypalone i nie z grilla - dla własnego dobra dodaj do posiłku mięsnego /kwasotwórczego/ alkalizujące warzywa.

Osobny posiłek może zawierać węglowodany o niskim IG - ciemne pieczywo, ryż, kasza, płatki naturalne, warzywa.

Każdy z tych posiłków można łączyć z tłuszczami.

Między posiłkami koniecznie przekąski w postaci warzyw i owoców. Nie zapomnij też o zbilansowaniu swojej diety dobrym suplementem, naturalnym z bioflavonoidami, ponieważ nie ma możliwości doładowania się wszystkimi koniecznymi dla organizmu substancjami tylko drogą żywienia.

 

 

 

 

 

Zasadotwórcze węglowodany trawią się szybko już na starcie w jamie ustnej, kwasotwórcze białka są wolno trawione w żołądku. Spożywane razem w formie schabowego z ziemniakami /frytkami/, makaronu z rybą, kanapki z kiełbasą wywołują w układzie trawiennym chaos, wojnę enzymów, fermentację i odkładanie niestrawionych resztek. Stąd do otyłości i zaśmieconych żył tylko jeden krok. odstępstwem od reguły łączenia są warzywa dobrze tolerowane zarówno z białkami, jak węglowodanami.

                             

                                      medycyna naturalna

Smutna dla smakoszy wyszukanych dań jest konkluzja, że mało urozmaicony posiłek jest lekkostrawny, a i pozyskanie z niego właściwości odżywczych przez organizm wysoce efektywne. Stąd konieczność częstego /5 - 6 razy dziennie/ jadania niewielkich, jednolitych w swym pochodzeniu porcji.

Słynny twórca diety rozdzielnej dr. William Howard nie zaleca łączenia węglowodanów i białek, wskazuje natomiast trzecią grupę tzw. neutralną /nasiona, warzywa, owoce, soki naturalne z warzyw i owoców, tłuszcze, alkohole/, którą można łączyć  z produktami obu grup z osobna.

Przykładowe menu wg tej zasady.

Podobnie autor ciekawej książki  "Zdrowe odżywianie i jego sekrety" - Sergey Karpov wyodrębnił trzecią grupę, którą nazwał "tłuszcze i produkty żywe", w której umieścił smalec, masło, oleje, warzywa /oprócz ziemniaków/, owoce, soki żywe, win z zaleceniem łączenia tych produktów z białkami oraz osobno z węglowodanami.





 

  doradca żywieniowy

Danuta Potrawa - doradca żywieniowy

Pracuję w fundacji "Szlachetny Bohater", a poza pracą z pasją dokształcam się nieustannie i zajmuję tematem wpływu żywienia na zdrowie człowieka. Mam na swoim koncie wiele przypadkow poprawy zdrowia mniej lub bardziej chorych osob wskutek zastosowania odpowiedniego doboru przyjmowanych pokarmow.

Zapraszam go kontaktu. Tel 609 888 781



naturalne suplementy diety Flavon, zdrowa żywność, warzywa, owoce, potrawy, medycyna naturalna

Najczęściej komentowane:
Domowa bomba zdrowia
2018-01-31 15:46:13